Stefan Petre

Branding Brasov

Aceasta este imaginea judetului Brasov la un targ international din Berlin. Cred ca este vorba de acelsi targ unde Romania a uimit cu cel mai bun stand intr-o expozitie de acum 6 ani si ceva.

Aceasta imagine a starnit o serie de reactii negative si a culminat cu actiuni impotriva imaginii. Initial am fost si eu putin contrariat de alegerea facuta, dar la o analiza ulterioara lucrurile nu sunt chiar atat de rele. Nu o sa repet ce am spus si pe Iubesc Brasovul. O sa pun copiez aici ce am spus si acolo si o va dau linkuri catre parerile altora. Trageti singuri ce concluzie doriti.

Este pacat ca se merge cu un astfel de design la o expozitie unde multe persoane nu au auzit de Brasov. Cum pot citi aceste persoane un R ce seamana mult cu un V? Si ce este ‘Be live it’ pentru orasul Brasov? Ce inseamna? Ce aduce in plus in constiinta vizitatorilor si o sa fie recunoscut mai tarziu cand vad fotografii din Brasov? Eu zic ca s-a pierdut foarte mult cand in comunicat a trebuit sa se explice brandul. Din punctul meu de vedere inseamna ca s-a esuat la comunicare vizuala.

Eu zic sa asteptam si restul materialelor. Poate situatia este dreasa prin acele materiale. Am avut sansa sa vad toate propunerile, si asta inainte de a fi aleasa versiunea publica. Nu am dat atentie in acel moment la toate logotipurile si regret acum. Dar pot spune ca versiunea aleasa nu cred ca a fost pe placul Firestarter. Trebuie inteles si Razvan cu ceea ce a explicat la Ceuca pe site. Metoda de selectie, a oamenilor autoritatilor brasovene, oameni cu putina viziune, este de combatuta acolo. Am fost la un pitch facut de Firestarter si pot spune ca oamenii stiu sa isi faca treaba. Dar pana la urma este alegerea clientului. Eu cred ca Firestarter a argumentat lucrarea foarte bine si alegerea a fost gresita.

Apel catre Lucian

Ai reusit prin actiunile tale stupide si jignitoare sa faci mai mult rau orasului decat au reusit cei de la ADDJB. Nu stiu daca ai interes ascuns (acum intreb in jur, sa vad ce descoper) sau pur si simplu esti intrigat de aceasta imagine a judetului Brasov. Te rog deschis sa schimbi continutul  paginii web wwww.beliveit.ro prin a prezenta o parere profesionala, raspunsuri care pot ajuta. In acel moment o sa sprijin si eu initiativa ta. Pana atunci esti un intertubby ce nu face decat sa atunce cu noroi si asta gratuit.

 

Later edit:

Lucian a reactionat la "acuzatiile" mele

alte reactii la brand

Comentarii (27)

Cristian

11 mar 2009, 10:10

Eu sunt la polul opus si consider ca actiunea lui Lucian nu afecteaza sub nicio forma imaginea judetului, orasului & stuff ci doar da o palma unui proiect abia inceput si deja da semne vizibile ca este departe de ce trebuie.

Nenumarate proiecte finantate din bani publici care sunt ratate inca din fase. Eu unu sunt revoltat de inceputul acestui proiect. Sunt atatea aspecte necontrolate, prea multe.

Horia

11 mar 2009, 10:36

Pentru Lucian

E foarte bine ca cineva a deschis o discutie. Decit sa "bombanim" tot timpul mai bine mai luam si atitudine.

Nu vreau sa intru intr-o polemica cu individul de mai sus. Si asta pentru ca sunt deja obisnuit ca Brasovul asta sa fie facut "varza" de "edilii" astia priceputi la toate si de tipi care inca se mai excita la vederea unui sens giratoriu si NU VAD TICALOSIILE CARE SE PETREC AICI.

Spunea cineva ca e un "razboi" politic ... hmmm... Intre cine si cine, domnilor ??? Nu vedeti ca sunt intrecuti de propria incompetenta si talharie ?

Csaba

11 mar 2009, 10:50

Sunt dezamagit de acel logo si sunt in asteptarea materialelor, poate poate se pupa ceva pe acolo :).

Nu stiu cine este acel Lucian dar a exagerat enorm cu afirmatiile lui, de la acel logo s-a ajuns la a arata logo-uri cu comunitati gay, la cumpararea domeniului ala ... la jigniri total aberante.

Semnez "petitia" lui Stefan aka "eyecon"

Stefan

11 mar 2009, 11:20

@Horia: si cu ce gresesc ca doresc ca tonul sa fie unul profesional. Nu am apartenenta politica, nici macar nu merg sa votez. De aceea nu comentez deciziile politicienilor. Dar tipul de raspuns compus de Lucian nu cred ca defineste felul in care brasovenii rezolva problemele. Sau de fapt defineste? hm ...

Am auzit si eu ca exista un factor politic in toata treaba asta. Primarul are ceva cu actiunea consiliului local. Nu pot sa confirm, dar cand vad o persoana care cumpara un domeniu si merge pe 100 de situri sa puna comentarii pentru a promova acel domeniu intru la banuieli. Se alege si o asociere negativa, gay flag. Aceste actiuni sunt tipic politice. Lucian are blog si site de stiri si putea sa porneasca discutiile acolo. Sau sa ramana la Ceuca pe blog. Dar el investeste bani si timp in aceasta actiune si de aceea ma face sa fiu suspect daca nu cumva e o actiune sponsorizata.

Consider ca nu este bine cand initiativa si opiniile sunt pornite de politic. Dar daca sunt sa se spuna de la inceput si atunci stiu si eu cu cine vorbesc.

Pentru cine nu a inteles pana acum nu am legatura profesionala cu ADDJB, Firestarter, consiliul local, primarie, cancescu sau scripcariu.

Radu

11 mar 2009, 11:47

Ca brasovean sunt jenat de design-ul acestui logo. Probabil cei care l-au conceput nu au fost in cele mai inspirate momente ale creatiei. Il felicit pe Lucian pentru demersul initiat si imi exprim dispretul pentru cei care nu accepta "barbateste" critica si o alta opinie (si aici ma refer la autoritati si la cei care au incasat bani publici de pe urma lor) . Cred ca o dezbatere publica prin toate mijloacele de comunicare la nivel local ar ar face mai multa lumina a cat de reprezentativ este acest design pentru Brasov sau nu.

Mihai

11 mar 2009, 11:50

este foarte usor sa critici, insa este mult mai greu sa dezvolti ceva. Cred ca problema de aici nu este valida sub nici o forma, cand stau sa ma gandesc la simplul fapt ca CINEVA (indiferent ca este consiliul judetean, agentia de publicitate sau altcineva) a luat atitudine si a dezvoltat un inceput de brand. Ca este rau sau bun, in primul rand CEL MAI IMPORTANT este faptul ca exista un precedent, un prim pas. Daca cineva zice ca este rau, sa incerce sa faca ceva mai bun, nu sa incerce sa distruga munca unei echipe care s-a spetit cu un concept si care a pus in aplicare (asa cum a putut mai bine) viziunea pe care a avut-o. Ca si concluzie, acelasi lucru cu care am inceput, decat sa distrugi ceva, incearca sa fi constructiv, in felul asta toata lumea (COMUNITATEA) va avea de castigat si poate mai ales persoana care a venit cu acea solutie.

Csaba

11 mar 2009, 11:51

Radu, cred ca nu intelegi diferenta intre atacul asupra acelei initiative de "brandingbrasov" si atacul la persoanele celor care au colaborat la acea initiativa.
De la a critica initiativa si la a ajunge la faze de genul gay si ca gay il reprezinta pe cel care a facut si alte balarii de acest gen e cale lunga.

Lucian

11 mar 2009, 11:53

Te rog sa recitesti textul scris de mine pe BeLiveIt.ro si sa imi spui ce ti se pare jignitor, denigrator si defaimator Judetului Brasov. Ai inteles gresit demersul. Sunt impotriva acestul logo pentru ca nu reprezinta absolut in nici un fel Brasovul (judetul). Daca poti te rog sa imi spui cu ce te regasesti ca brasovean in acel logo. Orice logo are in spate o poveste care sa il sustina. Logo-ul acesata nu are nimic in spate decat niste cuvinte mestesugite goale de continut.

Si ca sa fie clare si insinuarile de mai sus...

Demersul este al meu personal, nu am nici o legatura cu nicio latura politica ca si cineva de mai sus nici nu ma duc la vot pentru ca m-am saturat sa votez prin excludere. Am investit timpul si banii personali pentru ca imi pasa de Brasov.

Cand se doreste sa se faca un logo, simbol sau cum vreti sa il numiti, pentru un oras sau o regiune se face pentru multi ani.

Puneti emblema orasului Brasov (coroana cu radacini de pe casa sfatului) alaturi de logo-ul creat acum pentru judet si daca va place nu mai zic nimic si sterg tot site-ul.

Stefan

11 mar 2009, 12:15

@Lucian:
1. Ai lucrat mult la penetrarea demersului tau. Daca acest logotip ramane final atunci asociarea o sa fie de genul Brasov > culori gay. Si asta pentru culori ce mie imi spui ROGVAIV iar prietenului tau si ii spune gay. Probabil ca daca agiti steagul gay se obtine culoarea alb.

2. Sincer, aveam nevoie sa spui asa ceva de la inceput. Ma bucur ca ai spus si acum. Si ai respectul si admiratia mea pentru ca reactionezi astfel fata de acest logotip. Trebuia sa spui de la inceput pentru ca prin actiunea ta tragi cu tine si persoane care au de impartiti ceva cu cei ce au facut brandigul. Daca tu te separi de ambele parti atunci m-ai castigat.

3. Nu cred ca trebuie sa ma repet. Am reactionat ca atare si asemenetor cu majoritatea. Nu cred ca mai am ceva de adaugat pe tema asta unde foarte multi au spus foarte bine.

Cristian

11 mar 2009, 12:22

Asocierea cu gay este gratuita si rautacioasa inutil. Spectrul culorilor nu este gay. Nu trebuie acum dusa discutia doar in aceasta directie. Cromatic este o treaba buna. Rosu, galben si albastru din steagul Romaniei a fost ales tot ca urmare a unei analize, nu la intamplare. Curcubeul inseamna in primul rand diversitate. Pe partea de culoare imi pare o treaba buna.

Comunicare ZERO insa. Pe site-ul CJ nimic tot asa pe site-ul ADDJ zero comunicare pe marginea acestui proiect, pe site-ul aferent proiectului este foarte subtire treaba. Cateva aparitii in presa locala nu inseamna mare lucru. Ca si mine lumea este foarte atenta si foarte interesata la tot ce se intampla in jurul nostru.
Ma asteptam la mai multe decat la o tema wp gratuita, la mai multa comunicare, la o planificare, la ceva materiale deja de sustinere promovare, zau acum, nu poti sa lansezi o treaba in presa, sa anunti ca te prezinti la un targ international si tu sa actionezi ca si cand astepti intai sa vezi reactia din presa. Nu printr-o tatonare timida trebuie sa te prezinti si adresezi celor din jur.

La dracu pana la urma este un simbol, asa cum este el, indiferent cum o iei mai mult sau mai putin carcotas, tot Brasov iti ramane pe buze, tot la Brasov te gandesti.

Poate este un lucru bun toata aceasta scapare, lumea discuta ici si colo de acest proiect. Poate ca daca era foarte bine derulat inca de la prima scanteie, apareau doar cateva aprecieri si gata, asa incepe un mic vartej, lumea este mai atenta.

Sa nu uitam ca nu este un proiect privat, nu este un ong la mijloc ci este un proiect bazat pe bani publici. Atentia asupra proiectului trebuie sa fie mut mai mare. Primaria anunta reduceri de buget cu -20% la cheltuielile interne, un simplu exemplu sa zicem, de aici si atentia asupra banilor investiti sau risipiti trebuie sa fie mult mai mare. Sunt negocieri cu sindicatele, exista probleme cu salariatii din administratia publica, exista alte proiecte pe rol... este criza care ne afecteaza pe toti. In astfel de situatii trebuie sa fim mai atenti, mai exigenti, mai pozitivi dar in acelasi timp mai critici.

Nu dau in cap nimanui ptr stangacia din aceasta faza de proiect, sunt sincer foarte optimist, si sper sa functioneze treaba, ptr ca ne afecteaza pe toti. Proiectul poate sa functioneze sa aiba succes, un + pentru toti, sau invers, toate resursele implicate in proiect sa fie risipite, + o imagine sifonata, si iarasi lucruri care ne afecteaza pe toti.

Emil F.

11 mar 2009, 14:17

Lucrez in turism ,sunt si ghid , am calatorit mult in Europa si prin alte locuri insa legat de cele de mai sus am urmatoarele comentarii:
1.Logo-ul e bun dar....fundamental gresit si nereprezentativ pentru Brasov
2. Cei ce au postat comentariile anterioare s-au departat de la adevarata fata a problemei: de ce au fost necesari bani publici pentru crearea unui logo sau a unei noi identitati a orasului atata timp cat existau o stema si un logo reprezentativ a orasului . Cautati spre exemplu si veti vedea ca Berlinul, Zagrebul sau Bruxelles folosesc aceiasi identitate ( de zeci poate chiar sute de ani)in pliante, brosuri pe site-uri oficiale.
3. Problema ii priveste in aceiasi masura pe toti brasovenii carora le pasa cat de cat de mediatizarea zonei lor asa ca vad laudabila initiativa de afisare a cat mai multor pareri.

Edi

11 mar 2009, 15:03

Promovam in fiecare an,la fiecare targ alta imagine...oricare alta imagine mai putin cea a Brasovului "stema" care exprima tot ceea ce suntem ce insemnam ce vom fii. O initiativa laudabila insa romanesc incropita, probabil la o "ciafa de porc stropita cu vinu casei". Sunt in Brasov suficiente agentii sau oameni independenti care se ocupa de imagine insa oamenii astia nu consuma "ciafa" si probabil lucreaza pentru altii, care gandesc si transmit ceea ce sunt. Nu uitati Stema exista putea fi folosita restilizata fie...dar ea e GRATIS

Radu

11 mar 2009, 16:52

Radu Ceuca nu Ceuga :)

De acord ca s-a mers prea departe cu beliveit.ro, nu era nevoie de asa ceva.

Cheers!

Stefan

11 mar 2009, 17:07

Scuze Radu, nu a fost cu intentie.

Razvan

11 mar 2009, 17:07

Baieti.... faceti o comfuzie imensa. Identitatea nu are nici o treaba cu orasul Brasov. Nu mai faceti referiri catre emblema orasului pentru ca identitatea apartine intregului judet si este dezvoltata in relatie cu Jocurile Olimpice din aceasta zona in 2013. In rest.... spor la comentarii... in final veti fi multumiti ;)

Dragos

11 mar 2009, 17:11

E nevoie de asa ceva, pentru ca altfel asa raman lucrurile, ei trantesc esecul, iau banii si isi vad de drum. Trebuia putin mai organizat demersul de pe ibeliveit.ro dar se poate remedia situatia. Ceva trebuie spus si trebuie facut...


PS Stefan, trebuia sa te prezinti si tu, ca sunteti la ceeasi adresa cu Firestarter si sunteti prieteni, in lumina asta poate inteleg oamenii din ce pozitie vorbesti :)

Dragos

11 mar 2009, 17:15

Hai Razvan ca se vede ca te pricepi la maxim, ai mai scos una, se face branding de judet in functie de un eveniment? Adica un eveniment care nu se tine la Brasov ci pe Valea Prahovei isi pune aprenta pe brandul Judetului Brasov...

PS Asta de ce nu era explicata in descrierea eminesciana a emeritului Tata? Iti zic tot eu, pentru ca le inventati pe drum...

Stefan

11 mar 2009, 17:24

@Dragos
Da, il cunosc pe Razvan de la Firestarter. Este irelevant atata timp cat am criticat acest logotip. Cat despre 'ca sunteti la ceeasi adresa cu Firestarter' nu inteleg ce vrei sa spui.

Dragos

11 mar 2009, 17:39

Asta nu e critica: e rau, e gresit- dar lasa, mai vedem materiale...mai vedem ce mai scot...timpul trece si prostia ramane...


PS S-ar putea sa te confund...dar fiind faptul ca sunt 6 sereleuri la adresa Firestarter, Zakuska Lab nu esti si tu pe acolo?

Stefan

11 mar 2009, 17:46

Nu. Doar ai incercat sa insinuezi o prostie. Am lucrat si eu la Antique Design unde cred ca sunt tot asa ceva firme cu sediul social acolo. Si nici cu Antique Design nu am de a face.

Razvan

11 mar 2009, 18:56

Dragos, imi pare rau ca o spun insa esti din ce in ce mai departe de subiect. Nu ai nici o idee despre ce isi propune aceasta identitate si esti dezinformat. Festivalul Olimpic al Tinerilor Europeni se desfasoara in 2013 la Brasov. Investitiile de infrastructura se fac in Poiana Brasov, Sacele si Rasnov. Probabil ca nu ai nici o idee despre proiectele depuse de diferite institutii pe Axa 5. Ar fi mult mai ok sa asteptati prezentarea strategiei si a obiectivelor si sa vedeti ce feedback primeste la Berlin conceptul dezvoltat de noi. In final rezultatele conteaza cel mai mult.

Catalin

11 mar 2009, 19:11

Fratilor,
Nu va mai dati cu parerile pro si contra caci jocurile par deja facute.
Baietii care au facut kitsch-ul asta probabil ca si-au incasat deja cec-ul si l-au impartit cu cei care i-au platit.
Daca povestea asta are si un iz politic gen "Eterna si fascinanta Romanie" putem merge cu gandul la o mica spalare de bani nu-i asa?
Sunt foarte curios daca se mai poate schimba ceva insa parerea mea este ca vom ramane de rasul lumii cu acest stigmat.
P.S. Logo-ul si design-ul te duce cu gandul la un "Nike-Just do it ! "ceva mai evoluat.

Dragos

11 mar 2009, 19:17

Razvan, ok nu stiam de aceste olimpiade, asta nu inseamna ca sunt departe de subiect :) ci ma apropii, de ce nu a fost prezentata in introspectia lui Tata aceasta strategie?

Si revin cu intrebarea, de unde pana unde se branduieste un Judet din perspectiva unui eveniment? E un event, Londra nu si-a facut branding de oras pentru jocurile oplimpice, ci branding la event in care au inclus si numele Londrei, iar vizualul a fost gandit de Wolf ca strategie de pozitionare a concursului in toata manifestarea lui nu din perspectiva locatiei!

Razvan, trebuie sa recunosti pana la urma, chiar daca e greu, situatia e complicata si la nivel politic si la nivel de proiect, iar voi ca agentie se vede ca sunteti depasiti de acest proiect. Se vede din comunicate de presa, din pasii pe care i-ati facut, din prezentarile de pe "platforma de comunicare" care e un simplu blog cu o tema moca de pe net....

Eu va urez succes cu alte demersui, cat despre Branding Brasov...o sa vedem....

Dragos

11 mar 2009, 19:18

Se mai poate face ceva Catalin, have faith and patience :)

clau p

11 mar 2009, 19:38

parerile mele si initiativele legate de campania de branding le gasiti pe http://nobine.wordpress.com (sunt personale).
din comentariile voastre de mai sus pot insa sa trag niste concluzii:
1. dezbatere inseamna argumentatie pro si contra - doar asa putem avea un rezultat satisfacator la final
2. nu cred ca cineva isi doreste sa aduca prejudicii judetului, dar cred ca cei care lucreaza pe campanie au temele nefacute (altfel nu vad cum in 11 martie, o zi dupa lansarea faimoasei campanii, blogul oficial are un articol , 1 comunicat de presa si aparitiile media)
3. proiectele realizate din bani publici cu impact asupra comunitatii, presupun dezbatere publica prealabila... ma intreb cand o fi fost asta
4. ong-urile sunt organisme flexibile, pro-active si transparente (ok, exista si exceptii). si rezolva de multe ori mult mai eficient problemele decat o face statut.. e pacat sa faceti comentarii aiurea despre ele (sorry, sunt ong-ista de profesie :) )
5. ar fi fost benefic ca logo-ul judetului sa arate toleranta deosebita a localnicilor, care e superba, dar lipseste cu desarvirsire, vorba lui Caragiale...
sa dezbatem cu bine :)

mircea

16 mar 2009, 20:07

dreptul la opinie nu o poti refuza nimanui si, mai mult, cand acestea vin din partea locuitorilor Brasovului, mai mult sau mai putin avizati in domeniul brandingului, reiese oricum ca proiectul este departe de ce ar trebui sa fie. daca e sa analizam putin http://www.brasovtourism.eu/ ca site promovat la Berlin de sustinere a brandului Brasov 'be. live it', oricum il sucim elementele nu se leaga absolut deloc.

e bine cunoscut si se vad toate marile realizari ale ADDJB, APDT, CJBV ca sunt proiecte depasite de la lansarea lor si nu sunt primele si nici ultimele manevre ce se vor face pe bani publici.

daca facem o cautare simpla si elocventa "brasov" pe orice motor de cautare, gasim proiecte mult mai interesante si mai bine gandite, dar sunt private http://www.brasov.ro/ sau http://www.vrbrasov.ro/ si http://www.ghidbrasov.ro/, asa ca nu intereseaza pe nimeni. de ce? pentru ca banii se fac intre amici!;-)

ironia este ca aceste proiecte pompeaza bani la buget prin promovarea care o fac si banii ajung in proiecte aka buzunarele celor care tin fraiele judetului. si un orb vede manevrele astea.

dar, vorba englezului...what goes around, comes around!

KrisBelucci

3 iun 2009, 05:05

The article on antibiotics are very good.

Adauga comentariu
* Campurile marcate sunt obligatorii
eyecon.ro is using cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. I also share information about your use of my site with my social media, advertising and analytics partners.See details

By continuing to browse the site you are agreeing to my use of cookies. ✔ Continue