Stefan Petre

Virtualserver.ro

In urma cu 5 luni am decis sa achizitionam pentru clientii din Romania serviciile de virtual hosting oferite de Romtelecom sub brandul Virtualserver.ro. Am luat aceasta decizie din mai multe motive:

Dupa semnarea contractului si achitarea pentru un an, activarea a durat mai mult de o luna. A trebuit sa sun si sa intreb ce se intampla de nu am primit datele de conectare la interfata de administrare. OK. Am primit datele si am inceput sa punem paginile web a doi clienti pe noul serviciu. Si problemele au inceput sa apara.

Prima problema a fost ca serviciul nu a functionat pentru 3 zile in Romania si 7 zile in afara tarii. Motivul: "Nu stim inca ce se intampla".

A doua problema a aparut dupa ce s-a rezolvat problema descrisa mai sus. Au fost facute schimbari pe server fara instiitare prealabila. Una din schimbari a fost trecerea de la PHP 5 la PHP 4. Normal ca aplicatiile nu au mai functionat.  Inainte de a semna contractul cu ei am pus intrebari despre ce versiuni de PHP, MySQL sunt instalate, limitari privind trimiterea de E-mailuri. Si au garantat ca PHP este la versiunea 5.

A treia problema dupa o alta perioada de 24 de ore de nefunctionare a sistemului s-au mai facut schimbari la setarile PHP de pe server. Limita de memorie per proces a fost micsorata de pana 8 Mb. Iar nu am fost anuntati de suportul tehnic si a trebuit sa sune clientii sa ne spuna de aplicatia nu este functionala.

A patra problema este mai ciudata. Trimiterea de formulare cu multe campuri genera "500 Internal server error". Nu au avut explicatie pentru aceasta si a fost rezolvata dupa 2 zile si fara a ne anunta ca problema a fost rezolvata. A trebuit sa accesam aplicatia si sa testam din ora in ora pentru a stii cand sa anuntam clientul ca problema a fost remediata.

A cincea problema cred ca avut de a face cu interconectarea Romtelecom - RDS si eternele certuri dintre cele doua firme. Timp de o saptamana accesarea din reteaua RDS era aproape imposibila. La 5 reimprospatari de pagina obtineai 4 'Request timeout'.

In concluzie serviciul are un suport tehnic de slaba calitate, fara proceduri interne ce sa asigure o calitate minima. Avand in vedere ca natura serviciului este de a se revinde, fiecare problema ne-a pus intr-o situatie jenanta in fata clientilor, de multe ori fara a avea o justificare sau o explicatie. In plus IVR-ul este ca un scut pentru suportul tehnic fata de clienti. Nu poti sa vorbesti direct cu cei de la 'tehnic', doar poti sa te adresezi unor operatori ce sunt angajati pentru vocea frumoasa, dar nu au cunostinte tehnice. Nu se poate conversa in acest mod pentru a rezolva probleme tehnice urgente.

Comparativ, serviciul primar de hosting folosit de noi face backup de 3 ori pe zi. Clientii pot accesa in orice moment acel backup. In cazul in care exista un downtime planuit de 5 min, este anuntat cu o luna inainte. Cand se face migrarea de la o versiune la alta, se ofera un mediu de test ce va fii mutat automat pe domeniu dupa ce clientul si-a facut schimbarile. Clientii pot configura versiunile de PHP si setarile din php.ini.

 

Comentarii (2)

Stefan Dumitru

27 aug 2009, 16:41

eh... am auzit de multe ori cum mergi la pomul laudat si de fapt realizezi ca lucrurile nu stau asa.
nu suntem GTS, ori RTC, dar oferim direct si fara complicatii colocare si servere dedicate. preturi bune si suport operativ.
id mess: stefan_crisalin@yahoo.com
0731375482

jocuri

19 nov 2009, 11:15

ok, si acum de la cine ai hosting?

Adauga comentariu
* Campurile marcate sunt obligatorii
eyecon.ro is using cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. I also share information about your use of my site with my social media, advertising and analytics partners.See details

By continuing to browse the site you are agreeing to my use of cookies. ✔ Continue